ЮРИДИЧНІ ПОСЛУГИ, АДВОКАТИ ЛЬВІВ – АДВОКАТСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ BARRISTERS PRIME GROUP

ЯК  ПРИДБАТИ КОМЕРЦІЙНУ НЕРУХОМІСТЬ ТА ЗЕКОНОМИТИ НА ПОДАТКАХ: КОРИСНІ ЮРИДИЧНІ ПОРАДИ

ЯК ПРИДБАТИ КОМЕРЦІЙНУ НЕРУХОМІСТЬ ТА ЗЕКОНОМИТИ НА ПОДАТКАХ: КОРИСНІ ЮРИДИЧНІ ПОРАДИ

Адвокатське об’єднання BARRISTERS PRIME GROUP продовжує  свою рубрику “КОРИСНІ ПОРАДИ”. Сьогодні мова йтиме про те як зекономити на купівлі нерухомості, вибравши найбільш оптимальну юридичну схему. 

Отож, у Вас є бажання придбати нерухомість для ведення бізнесу. Яким чином правильно це зробити? Я Як вигідніше оформити цю нерухомість і на кого?Як зекономити на податках при купівлі нерухомості? Яку найкраще модель вибрати  для придбання комерційних приміщень? Які податки сплачуються при купівлі комерційної нерухомості?  Дізнавайтесь про це  з нашої статті

 Давайте розглянемо найбільш поширені  та найбільш оптимальні варіанти купівлі комерційної нерухомості:

  1. КУПІВЛЯ НА ФІЗИЧНУ ОСОБУ-ВЛАСНИКА БІЗНЕСУ

Створення бізнесу – це завжди ризик. Отже, Вам потрібно купити нежитлові приміщення для господарської діяльності Вашої компанії. Звичайно, найбільш надійним варіантом буде оформити нерухомість на себе. Адже тоді це Ваша особиста приватна власність.

Однак, якщо Ви ведете чи започатковуєте бізнес спільно з іншими партнерами, то в них можуть бути певні заперечення щодо такого варіанту. Адже, очевидно, що ця нерухомість буде Вашим активом і у випадку несподіваного розриву співпраці з бізнес-партнерами, вони можуть залишитись ні з чим.

Тим не менше, існує і цілий ряд юридичних моментів, які слід врахувати при такому варіанті купівлі. Це зокрема, наступні:

1) При купівлі нерухомості Вам доведеться сплатити витрати по нотаріальному оформленню нерухомості та сплаті відповідних податків і державного мита (а це від 2 до 7 % від вартості самої нерухомості)

2) Вам доведеться сплатити витрати за банківські послуги по перерахунку коштів за придбання нерухомості, а це при великій сумі теж чималі гроші

3) Вам доведеться отримати згоду дружини чи чоловіка, що не завжди є фізично можливим або юридично доцільним

4) Відомості про Вас як власника нерухомості неодмінно будуть відображені у всіх реєстрах, відповідно у Вас як фізичної особи можуть виникнути додаткові витрати по оплаті податку на нерухомість, або ж позбавить Вас можливості отримувати соціальні пільги чи субсидії.

Цей перелік не є вичерпним і залежить від кожної конкретної ситуації а також від правового статусу продавця житла, від терміну володіння ним нерухомості та багатьох інших аспектів.

  1. ПРИДБАННЯ НЕРУХОМОСТІ ЮРИДИЧНОЮ ОСОБОЮ

Якщо Ваш бізнес вже працює та активно розвивається, то у Вас як власника бізнесу є очевидно якась юридична особа, від імені якої і ведеться підприємницька діяльність. Наприклад, у Вас є фірма по виробництву певного товару, і Вам необхідно придбати виробничі приміщення для розширення виробництва та облаштування необхідного обладнання тощо.

У такому випадку, юридична особа повинна використовувати це приміщення на певній правовій підставі. Це може бути оренда або ж набуття приміщень у власність. В кожному конкретному випадку – це можуть бути як перший так і другий варіант. У кожного з них є свої переваги та недоліки.

Однак, при придбанні нерухомості юридичною особою за класичним варіантом у Покупця виникають  певні НЕДОЛІКИ:

1) Питання наявності вільних обігових коштів у юридичної особи, щоб оплатити нерухомість;

2) Банківські витрати за внесення коштів та перерахунок їх на продавця в якості оплати за придбане майно

3) Податкові витрати у вигляді податку на прибуток, 

4) Нотаріальні витрати, оскільки згідно ст..657 Цивільного кодексу України ця угода підлягає нотаріальному посвідченню і державній реєстрації

5) Проведення відповідних рішень вищих органів управління юридичною особою (збори учасників (акціонерів), рішення конференцій, рад тощо)

6) Значна документальна частина (перевірка усіх погоджень та повноважень представників юридичних осіб, перевірка документів та рішень, необхідність нотаріального посвідчення інших заяв та підписів на протоколах зборів)

Крім цього, можуть виникнути негативні наслідки у вигляді збільшення ціни продажу за рахунок того, що юридична особа-покупець і юридична особа-продавець є (чи не є) платником ПДВ.

ПЕРЕВАГАМИ такого варіанту є те, що за рахунок придбання нерухомості на юридичну особу, вона отримує новий ліквідний актив. Відтак вартість самої компанії та її капіталізація безумовно зростуть на вартість нерухомості. Крім цього, не слід забувати про те, що існує амортизація основних засобів, а це можливість списання частини вартості придбаної нерухомості шляхом відрахувань на амортизацію, та відповідне зменшення податкового навантаження на компанію на певний період діяльності.  Кваліфікований бухгалтер Вам це підтвердить.

  1. ПРИДБАННЯ НЕРУХОМОСТІ ЧЕРЕЗ КУПІВЛЮ КОРПОРАТИВНИХ ПРАВ

Одним з найбільш оптимальних варіантів є придбання комерційної нерухомості шляхом купівлі корпоративних прав в ТзОВ. Цей варіант може мати декілька підвидів. Зокрема, один з них – це коли нерухомість є на балансі однієї юридичної особи (назвемо її ТзОВ «АВС»).

У такому випадку, вказана юридична особа може виступити засновником нової юридичної особи (наприклад, у формі ТзОВ). В якості внеску до Статутного капіталу вона вносить визначене нерухоме майно. Таким чином на 1-му етапі утворюється нове ТзОВ «Х» із Статтуним капіталом 100% цієї юридичної особи (ТзОВ «АВС»).

Таким чином за Актом приймання-передачі (який не потребує нотаріального посвідчення), зазначена нерухомість переходить від попереднього власника у власність ТзОВ «Х». Після цього покупець (фізична або юридична особа) купляє в ТзОВ «АВС» 100% корпоративних прав у Статутному капіталі ТзОВ «Х», стаючи одноосібним власником цієї новоствореної юридичної особи разом із нерухомістю.

Витрати на оформлення такої операції є значно меншими ніж класичний продаж нерухомості. Відтак він є досить вигідний як з податкової так і з фінансової точки зору.

Другим підвидом придбання нерухомості через продаж корпоративних прав є створення нового ТзОВ спільно продавцем і покупцем. 

На етапі створення покупець вносить нерухомість у якості внеску до Статутного капіталу, а продавець – символічну суму коштів. Через деякий час покупець викупляє частку продавця за номіналом або за ціною нижче номінальної вартості. 

Таким чином, розрахунки за договором можуть проводитись поза банком і не підпадають під фінансовий моніторинг. Тому покупець і продавець можуть вказати вигідну для них ціну (тобто занизити або завищити реальну вартість нерухомості), оптимізувавши таким чином своє податкове навантаження.

Різновидом цього варіанту може також бути входження продавцем своїм нерухомим майном у вже існуючу юридичну особу покупця, і подальший продаж корпоративних прав покупцеві за номінальною вартістю або нижче.

Особливо продаж корпоративних прав як варіант придбання нерухомості є актуальним у випадках, коли вартість майна є дуже великою або продається цілісний майновий комплекс (чи діючий бізнес).

Так чи інакше, який із цих варіантів є найбільш оптимальним Вам скаже лише кваліфікований юрист, вивчивши та проаналізувавши попередньо “вихідні дані”. Це дасть Вам можливість суттєво зекономити за рахунок оптимізації оподаткування, а також захистить Ваш бізнес та Ваші активи від недобросовісних конкурентів. Однак, для цього потрібно описати всю ситуацію та розставити пріоритети. Угоди з придбання нерухомості є достатньо вартісні, тому економити на юристах тут не є виправданим. 

Адже негативні наслідки та фінансові втрати від юридичних помилок є набагато більші.

Якщо ж у Вас виникла потреба отримати консультацію щодо купівлі чи продажу комерційної нерухомості, Ви завжди можете звернутись до фахівців із  BARRISTERS PRIME GROUP, які Вам у цьому точно допоможуть.

#barristers #адвокати_львів #баррістерс #купівля_нерухомості #корпоративне_право #купівля_корпоративних_прав

Close Menu